1 av 4.

Hugo (& jag!) har 3 jobbiga händelser framför sej. Eller egentligen kan man nog säga 4.

1. Sluta med nappARNA.
2. Sluta med blöja.
3. Sluta sova middag.
4. Få en Lillebror/Lillasyster till.

& eftersom han ändå är överjävlig som han är just nu, så kanske man borde ta tag i en utav sakerna.
Blöjan tänker jag att det är så mycket smidigare till sommarn, vilken det snart är.
Sluta sova middag är han inte riktigt redo för en.
Bli storebror blir han ju när naturen säger till. Men han är mycket noga med att nästan varje dag säga att han inte vill ha en Bebis. 

Så ja. Det blev visst napparna då.
Idag innan jag hämtade honom på dagis gömde jag alla nappar som låg i huset. & jag tog medvetet inte med mej några till dagis. Hela resan in till Kungsbacka (vi lämnade min Lillebror som skulle jobba) & tillbaka tjatade & gnällde han efter nappen.
Sånt gör mej galen. 
I en halvtimme gick han här hemma & skrek & slog & skällde, men nu verkar det som att han lugnat ner sej & insett att napparna faktiskt är borta. 

Till kvällen kommer han att få dem (ja, han vill alltid ha 2), när han ligger i sängen & är redo för att sova.
Men jag kommer att ta dem innan han hinner blinka imån morgon.

Nu önskar ni oss Lycka Till & har överseende med att jag är om möjligt ännu gnälligare än vanligt!

Strax kommer barnens Mormor hit, & det underlättar radikalt kan jag säga :)

Spännande det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0