Firresoppa!


Idag gjorde jag Firresoppa ala Camilla här hemma.
Den är så jävla god så jag känner att det är min förbannade skyldighet att dela med mej av den!

På dethär recepten blir det jävligt mycket mat!
Vi var 3 vuxna som tog 2 gånger var + 2 barnportioner & ändå blev det massor över.

Här har ni! 

1-2 msk smör
2 msk mjöl
8 dl vatten
2 fiskbuljongtärningar
1 stor ask kräftost, 400gr.
2 dl creme fraiche
2 grovrivna morötter
1 krm svartpeppar

400gr torsk (här blev det sej idag)
2 bitar lax
dill
ärtor
potatis
Smält smöret, rör i mjölet, tillsätt vattnet, smula i buljongen. Koka upp & låt sjuda i 5 min.
Rör i ost, creme fraiche, morätter & peppar. Koka upp.
Skär fisken i tärningar & släng i ihop med dillen.
Red av & servera med kokt potatis & ärtor.

Se till att vara riktigt, riktigt hungrig, ät & njuuut!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0