Stättared & HemmaMys!

Fybubblan vad trött jag blev då!
Nån som vart förbi & klubbslagit mej i huvudet, måntro?

Iklädda regnkläder upp till hakan packade jag in kidsen & fikapåsen i bilen & for till Stättared tidigare idag.
(En gård med djur mitt ute i skogen för er som är oinsatta.)
Framme mötte vi upp Malin med 3 ungar & Mickan med 2 barn & man (nåja, blivande kanske :)).
Vi kikade på djuren & ååade & klappade & petade.
Vi lyckades tända grillen lagom till himlen öppnade sej.
Men vem brydde sej om det? Ja, mammorna såklart.
Men ungarna fortsatte glatt sitt stojande.
Så med lite korv i magen & genomvåta kläder packade vi oss hemåt några timmar senare.

Ungarna sov som två klubbade sälar innan jag ens hunnit ut från gårdsplan!

Hemma igen sovs det middag.
Sen lagades det middag.
Hemmagjort mos & hemmarullade köttbullar lagades medans grabbarna målade i Alfonsmålarboken & lyssnade på Emil i Lönneberga.

Åherremingud vad dem måste ha utvecklats idag! 

(Snacket om hur det gick med nyttigaveckangrejen kan vi ta en annan dag. Tackar som frågar.)

















Samma färg på löv & hår.


Kommentarer
Postat av: lillfaster

finaste, bästaste, SAKNADE barn <3

2011-10-07 @ 12:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0