Dag 27.

Nu slocknade äntligen min minsta prins. Han har så himla svårt att komma till ro nuförtiden. Det ska ätas och vaggas och vyssas och klappar och mysas. Oftast vill han somna med flaskan i munnen, men då vaknar han ju oftast en stund senare och behöver rapa. Och vips är han uppe och vaken igen.
Men som sagt, nu sussar han gott i sin vagga - som han snart har växt ur. Tur Storebror ska få en ny säng så Lillebror kan få spälisen.

Hugge är på dagis. Det skär i mammahjärtat varje gång jag lämnar honom. När han går och hämtar sina skor för att följa med hem igen. Eller när han drar ner dragkedjan på min jacka för att han vill att jag ska stanna. Eller håller hårt i Eddies babyskydd för att vi inte ska gå ifrån honom. Oj, vad han skriker. Tårarna sprutar och napparna flyger. Min gullepluttsnuttegris.
Men varje gång jag har ringt när jag har kommit hem så är allting bra igen. Det är bara själva hejdået som han har svårt för.

Igår var Rasmus och Malin här, på födelsedagsfika. Hugo fick en puttekullebana. Undrar just vem som tyckte den var roligast :) Rasmus och Malin hade vart på Gekås tidigare på dan och tydligen var det inte en människa där. Så nu är tillochmed jag sugen på att åka dit. Fick ju lön även denna månaden - från julborden. Och det vore ju synd att dem pengarna inte ska komma till någon rolig användning! Nästa vecka kanske?

Idag har jag och Eddie var och handlat - storhandlat kan man nog lungt kallat det. Överskred veckosumman rätt rejält - men vet ni? Det sket jag fullständigt i! Jag kände för en riktigt unnarhelg denna helgen! Så efter denna helgen kommer vi rulla fram här!
En söt liten farbror kom fram och frågade på vilken hylla jag hade hittat honom och pekade på Eddie. En sån skulle han också velat ha, sa han och log. "Javisst gubbe, tänkte jag, du kan få ha honom inatt!" Men det sa jag aldrig. Utan kom på mej själv med att jag bara borde vara jävligt tacksam. 
I den söta farbrorn vagn låg det en liter mjölk, ett bröd, ett sex-pack ägg, en bit korv och några burkar coca cola. Jag har redan nu ångest över att bli gammal. Gammal och ensam och dålig.

Liite dåligt samvete har jag för att jag köpte massa burkmat till Eddie. Jag menar - hur jävla svårt är det att själv koka lite morötter eller potatis. Lite väl slappt av mej kan jag tycka. På måndag - på måndag ska jag ha en koka barnmatsdag. Kan ni påminna mej om det?

Ikväll kommer LillAgnes och hennes päron hit! Vad vi ska göra? Fika - såklart!

Nu ska jag strax väcka Eddisen ur hans skönhetssömn och packa in honom i bilen för att hämta den stora Prinsen.

En kaka. Gissa vems?


En akrobat. Gissa vems?
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0