Mitt lilla hjärta..

Idag vill jag ha tips och råd och stöttande ord!

Eddie alltså <3
Jag vet inte om jag nämnt så mycket om det..
Men dem senaste veckorna har han blivit så himla orolig.
Runt 18-tiden på kvällen så börjar hans gnällperiod. Då ska han vaggas och kramas och ätas och gås runt med. Gud nåde den som lägger ner honom!
Vid 2o, 21-tiden brukar vi försöka lägga honom. Då lägger vi honom i hans vagga i vårt sovrum. Det tar cirka 3 timmar för honom att komma till ro. Han ligger och gnyr och vänder och vrider på sej. Tappar nappen och blir ledsen.
Han kan äta precis hur mycket som helst! Trots att vi gett honom en hel portion gröt tidigare på kvällen.
(Jag har pratat med Bvc och han äter så mycket som han ska - så han bör inte vara hungrig.)
Oftast brukar han somna för natten vid 2-tiden. Och så äter han en gång vid 4 och sen sover han oftast till typ 8, 9.
Men inatt somnade han inte alls. Han låg och gnydde och åt en gång i timmen.
Han somnade nu på morgonen, 7.3o, när jag släckte ner och la honom i spjälsängen som står inne i Hugos sovrum.

Känns som att vi har prövat det mest nu :(
Gå runt med honom funkar, ända tills vi lägger ner honom. Vi byter hans blöja stup i ett. Vi har provat med och utan pyjamas, med och utan täcke. Vatten. Välling. Lägga honom på mage. Lägga honom på sidan. Låta lampan vara tänd. Släcka den. Ha på tvn.
Sitta och klappa på honom. Sjunga, prata, viska.  

Eller kan det helt enkelt bara vara en period?
Dem säger ju att dem blir lite oroliga när dem ska lära sej nya saker.
Han har ju börjat sitta. Och kommer med massa nya ljud. Och han har lärt sej hur gåstolen funkar.
Och han sitter med vid matbordet. Och han äter ju ny mat.
Och kanske är det tänder på gång?

Ja, nu när jag ser det så, så kanske det inte är så konstigt trots allt :)

Det verkar inte som att han har ont någonstans. Och han är ju en glad och pigg kille på dagarna!

Jag oroar mej kanske lite i onödan, men jag vill ju inte att min lille prins ska må dåligt.

Så.
Hur ska vi göra för att han lättare ska komma till ro?!

Alla tips och råd och ideer mottages tacksamt! :)  









Kommentarer
Postat av: maria

Hur blir det om han sover med er då? Han låter lite orolig och verkar behöva tanka kärlek?!

2011-02-23 @ 13:21:27
Postat av: Johanna

Jag har inga tips eller råd men några goa cyberpeppkramar får du! Det är så jobbigt att gå och oroa sig för de små. Hoppas det blir bättre snart. Kramkram!

2011-02-23 @ 13:33:06
URL: http://johannasbabbel.com
Postat av: Fia - bloggägarn.

Taaack Johanna! :) Dem värmer!



Att låta honom sova i våran säng känns inget bra, då jag har en sambo som sover stenhårt och en 2åring som sover över precis hela sängen. Kärlek och närhet får han så det räcker och blir över, det garanterar jag!

Men tack för tipset.

2011-02-23 @ 15:35:04
URL: http://stallakarrsvagensex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0