Hugo och mamma går på dop.

I lördags var jag och Hugo på dop. Det var Lilla Fina Ida som blev välkomnad in i dem Kristnas tro :) Dopet hölls i Tjolöholms kyrka. Och det är pinsamt att säga det, men i lördags var första gången jag var där. Jag vet inte.. Men springa i kyrkor i tid och otid är inte riktigt min stora hobby. Men sen vännerna omkring än började skaffa barn, och dessutom döpa dem, så har det blivit lite kyrkbesök det senaste..
Men oj, vad fin och mysig kyrkan var. Och cermonin var precis alldeles lagom. Just när jag började tröttna, så var den slut!
Hugo satt som ett ljus i bänken och gnagde på ett äpple hela tiden. Mamma stolt.
Sen var det mat och kaffe i Storstugan och självklart hamnade jag bredvid Prällen! Jag undrar, ingår det i Prällars jobb att kunna prata och vara superdupermegadundertrevlig mot precis alla?! En Prälle hittar alltid något att prata om - det ska dem bannemej ha en eloge för! 
Och Linda, Idamamman, ska ha MASSA BERÖM för dem supergoda pajerna! Mmmm!
Det var en jättemysig och jättetrevlig lördagseftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0