Till Linnea som undrar varför man ska ha en köksö:)

Hehe.

Jo, du förstår.
En köksö.

Jag hade velat ha en köksö av flera olika anledningar.
Bland annat så hade jag velat ha den som arbetsbänk. Jag anser att mitt kök har alldeles för liten arbetsyta.
Jag hade stått där och hackat mina grönsaker till min tacos på fredagseftermiddagarna. 
Jag hade behövt lite mer underskåp, vilket jag hade fått om jag hade haft en köksö.
Men den största anledningen är att jag hade sett min köksö som en samlingsplats.
Hade jag haft en köksö så hade jag haft en "bardisk" på den, men två, tre höga stolar (även kallad barstolar, men det är absolut ingen bar jag är ute efter! :))
Där hade man kunnat sitta och äta frukost eller ta en kopp the.
Hugo hade kunnat sitta där medans jag lagar mat, man kan hänga där när man har folk hemma med mera, med mera.

Dessutom är det jävligt snyggt!

Du förstår.
Jag vet faktiskt inte om jag kommer överleva utan en köksö!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Väldigt bra argument! :) Nu vill jag också ha en köksö - och det lär ju inte hända på några tusen år... :P

2010-09-29 @ 17:18:02
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0