Dagens fråga! :)

Till alla mammor därute som ammat sina barn!

(Ja, jag kan tänka mej att ni trogna läsare som läser min blogg som inte har barn - börjar tröttna på dethär barnsnacket. Men nu har jag faktiskt en fundering som jag behöver svar på! :))

Eddie äter jättebra.
På dagarna äter han ungefär var tredje timma. Det funkar finfint.
På kvällen efter 2o nångång har han sin ätarperiod. Om han då får bestämma(vilket han oftast får!) så ligger han och småsnuttar i 3-4 timmar tillochfrån. Funkar också finfint eftersom jag alltid sitter däckad i soffan efter halv åtta :)
Problemet kommer när han somnar för natten.
Oftast somnar han runt elva, tolv någongång. Och sen sover han..
Men mina tuttar fortsätter producera mjölk i en rasande fart och efter bara nån timme så är dem sprängfyllda.
Och det gör så jävla ont!!
Det gör ont ändå ut i armhålan - om ni förstår :)

Inatt väckte jag Eddie för att han skulle äta.
Alternativen är ju att 1. Gå upp och pumpa. 2. Ligga och ha ont.

Vad göra?
Tips och råd mottaget tacksamt!
:)


Och just det.. Valet igår tänker jag inte ens kommentera. Suck.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Vet precis hur det känns!! :o/ Har dock haft barn som oftast velat äta dygnet runt!! :OP

Jag tror att tuttarna snart kommer ställa om sig utav sig själv!! Att gå upp å pumpa är säkert skönt, men kommer samtidigt att stimmulera tuttisarna till att producera ännu mer!! Men om det går för länge mellan ammningarna å de spränger i dom så finns de risk för mjölkstockning å de vill du INTE ha!! Tro mig!! Jag såg ljuset,,, Trodde jag skulle dö!! :(

Att väcka honom kanske e de bästa, men samtidigt synd om han nu behagar sova på nätterna, knappast ett mönster man vill bryta!!

Har inget bra svar, men vet hur det känns!!

Pusssssss

2010-09-20 @ 11:56:01
Postat av: Malin

jag tror samma som Camilla - pumpa e nog tyvärr bara skönt för stunden.. de bästa e om dom kan ställa om sig.. Och det kommer dom att göra! Gå upp o tryck ut lite för hand i handfatet så det värsta trycket släpper, då stimulerar du inte lika mycket som om du använder pumpen! För det gör ju verkligen as ont när de blir för fullt!

Kraam!

2010-09-20 @ 13:22:27
URL: http://familjenmalin.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag hade ett tvärtom-problem. Det fanns ingen mjölk. Theodor ville, men mina bröst ville inte. Jag håller med föregående talare. Jag tror att kroppen inom en mycket snar framtid löser detta automatiskt. Annars kan du kontakta BB/BVC, de kanske har någon käck lösning. Låter ändå skönt att han sover så bra om nätterna. Hoppas bara att det funkar bättre för dig och dina behag snart! :)

2010-09-20 @ 13:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0