Bvc-babbel!

Dem flesta här vet vilken Bvc-tant jag har till Hugo. Inga namn nämnda.
Hursomhelst så har jag valt att inte ha samma till Eddie.
Jag gjorde det lätt för mej och byte helt enkelt till Bvc:t i Fjärås istället, nu när vi bor i Fjärås igen.
(Hugo går alltså inte i Fjärås.)

Och vet ni vad?
Jag har fått världens bästa Bvc-tjej!
(Nej, ingen tant!)
Heeelt jävla underbar är hon!
Jag nämnde för henne att Eddie börjat äta vääldigt, vääldigt ofta på nätterna.
Och hon svarade inte att det var normalt!!
(Allting - precis allting - är normalt enligt Hugos Bvc-tant! Om jag så hade sagt att månen trillat ner i huvudet på honom - så hade det vart normalt.)
Utan hon lyssnade på mej, kom med hundra bra råd (nåja, så många bra råd finns det ju faktiskt inte i den här frågan) och puschade mej som tusan.
Hon berättade hur viktigt det var att man inte hade så höga krav på sej själv, att hemmet inte kan vara skinande rent alltid, att maten kan inte alltid stå klar på bordet.
Hon berättade hur viktigt det är att be om hjälp, att ta emot hjälp.
Hur viktigt det är att få sova.
Hon sa tillochmed att hon tyckte att pappan gott kunde ge Bebis ersättning, så att mamman fick sova några timmar.
Har du hört?!
Jag älskar henne.

Okej.
Att det är så att jag ändå gör som jag vill.
Men så jävla skönt att ha en vettig Bvc-tjej!

3 veckor och 1 dag gammal väger Eddie 422ogram och är 53,5cm lång.
(Han hade gått upp 3oo gram på en vecka - så visst 17 har jag mjölk!)
Hugo vägde 4345 gram och var 55,5cm lång - Eddie tar in på vikten iallafall :)

Nu kom Annika och Theo!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Det är högst sannolikt samma BVC-tjej som vi har haft till Anthony (det finns bara en som inte är tant) och vi älskar henne! Hon är världsbäst! :)

2010-09-29 @ 17:14:15
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: Camilla

Sånna BVC tjejer finns det för få utav!! GRATTIS!! <3

2010-09-29 @ 20:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0