Tant-varning!

Alltså, jag börjar bli en riktig tant. En riktig sur-kärring. En Häxan HiaHia.

Som idag.

Jag handlar alltid på Willys. Mest av den anledningen att Anders tycker att jag ska handla där. "Willys fanns först, dem är äldst och dem ska man gynna" säger han. Så jag handlar där, mest för att slippa ha en egen åsikt.
Jag gillar inte Willys av flera anledningar. Dem är rätt tråkiga. Man kan inte samla bonus. Dem är oftast väääldigt sena med nyheter.
Samtidigt gillar jag dem för dem har bra storpack som jag gillar att handla. Dem har en stor frukt och grönt-avdelning (som är hemsk och tom på helgerna!) Dem har ett bra barnmats-sortiment. Och så hittat jag ju allt utan och innan.

Idag skulle jag handla. Och var sjukt sugen på att prova den nya Marabou VinterVit som jag läst om i en blogg :)
Och då tänkte jag "Den har säkert inte Willys fått in - så jag åker till Coop idag" och eftersom jag fortfarande är arg på min sambo så kändes det bra att få göra något som störde honom. Barnslig? Jag?! Aldrig!!

Kommer in på Coop. Börjar bra. Billiga blöjor. Men sen!
Ingenting, jag menar det INGENTING, av det jag köpte var billigare än Willys. Vissa saker var massa kronor dyrare! Som riskakor tillexempel, som vi mölar ungefär ett paket varje kväll, skiljde 4 kronor!
Alla mejerivaror var dyrare och all frukt var dyrare. (Ja, jag vet att frukt och grönt är säsongsvaror, men om man jämnför med förra veckan..)

Och när jag går där och handlar - så blir jag sur. Så inihelvete sur.
Jag ville bara lämna min vagn och gå. Hade jag inte haft självscanning så hade jag gjort det.
Nästa stund skrattar jag åt mej själv för att jag blir upprörd över en sån sak.
Det visar ju bara att jag går hemma, är ledig hela dagarna och inte har något annat att bli upprörd över.
Helt plötsligt förstår jag alla gamla sura pensionärer. Man har ju för bövelen inget annat att störa sej på!
(förutom alla jävla bilister som kör alldeles för fort och posten som kommer alldeles för sent och att alla bra tvprogram sänds alldeles för seeent!) :)

Och det värsta utav allt! Dem hade ju inte chokladhelvetet!!

Så summan av detta inlägg. ALDRIG mera Coop.

Förlåt Johanna! :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Coop!? Ja de ruinerar och lurar sina kunder... Ica eller Willys får det vara.

Jag köpte den på Preem i onsala, men har även sett den på kvantum :) Lycka till!

2010-10-26 @ 15:22:31
URL: http://mariadahlgren.blogg.se/
Postat av: Johanna

Non taken! Vi är rätt dyra ja. Om jag inte hade fått personalrabatt hade jag oxå åkt till Willys - vilket jag oxå gör ibland för att komma ifrån jobbet lite. FAST jag tycker ändå att Coop är den FINASTE butiken i Kba, mest luftig och högt i tak. Och Maxi lyckas dom möblera lika trång som Willys fast huset är lika stort som Coop. Jaha, men då ses vi inte mer där då =) Kanske springer på varann ändå!

2010-10-26 @ 22:18:05
URL: http://johannasbabbel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0