Inrednings-fredag!

Jag har ingen direkt inredningsstil. Jag inreder mest med saker och ting som jag verkligen tycker är fina och, eller som betyder någonting. Jag gillar att omringa mej med saker jag tycker om helt enkelt. Och samma gäller ju med människor :)
Jag har märkt att vi har en salig blandning här i huset. Men jag trivs med det. Jag (eller vi då:)) har vääldigt få saker som jag inte tycker om. 
Vi har väldigt mycket "gamla" saker. Köksbordet är gammal stil, många hyllor är gammal stil. Sen finns det mycket turkost :) Mycket värmeljusstakar. Jag gillar när det händer lite - när man hela tiden hittar nya grejer att titta på.
 
För att tag sen var jag inne i ett hus. Ett stort jättefint nybyggt hus. Mycket ek. Mycket lampor och spottar. Jättefräckt! Men så opersonligt! Jag tänkte framför allt på det när jag försökte roa Hugo med något. Det fanns ingenting att titta på! Det hängde en tavla på väggen - bara för att det ska hänga en tavla på väggen. Det stod en ljuslyckta på soffbordet - bara för att det ska stå en ljuslykta på soffbodet. Så fruktansvärt tråkigt! 

Jag vill ha ett roligt hem. Ett fint, hemtrevligt och mysigt hem! Och det känns lite som om jag är på god väg :)



Hugos bord och stolar frullkomligt älskar jag! Dem står i vardagsrummet och Hugo sitter jätteofta i den högra stolen och myser. När jag bestämt var i huset dem ska stå så tänkte jag sätta upp en hylla mittemellan stolarna, som Hugo kan ha sina böcker på. Bordet är en gammal låda som jag hittat ute i pappas uthus för evigheter sen!



Denns skylt sitter i köket - såklart! Visst ler man en stund? :)



Radio i köket. Turkos och fin :)



Hugos krokar från JaBaDaBaDo sitter i hallen och jag gillar dem skarpt! Det ska synas att det finns barn i huset! Pallen i ek är också en favorit. Den fick Hugo i namngivningspresent. Designad och gjord utav min Farbror Thomas.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har så rätt så rätt - de ska vara personligt! Och du har det verkligen jätte hemtrevligt och mýsigt - jag vill snart komma o titta :)

2010-05-14 @ 18:58:51
URL: http://http:familjenmalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0