Äntligen fredag!

Gissa vad som hände idag? Hugo vaknade vid sju och var alldeles ledsen. Och jag var tokigt trött. (Känns som om man inte sovit en blund i stormen som vart inatt!)
Jag mös (myste?) en stund med Hugo, gjorde en välling och vips så sov han igen. Och gissa när han vaknade? Kvart över tio! Pigg och glad och på sitt allra bästa humör! 
Nu sitter han i sin alldeles förstora pyjamas och äter russin och borrar med en penna på sin barnstol. Emellanåt skiner han upp och frågar "Pappa?" och jag svarar "Pappa är på jobbet", då tittar han på mej och frågar "Mamma?" "Mm, mamma är ju här hemma med dej", "Mm" svarar han då och fortsätter greja. Den dialogen har vi ungefär 25 gånger om dagen.
UNDERBARA UNGE!!

Det blåser verkligen idag! Vi var så dumma att vi skruvade ner alla termometrar i hela huset dem där dagarna det var så fint väder, så här är kallt på Stallakärrsvägen 6 idag, kan man säga! 


Idag är det äntligen fredag! Om jag hade fått som jag hade velat så hade vi åkt ut på Bygdefest på Tjolöholm ikväll. Men Anders är helt slut stackarn. Han har hållt igång heeela veckan! Jag har nog sovit varenda kväll när han kommit hem. Och såklart sovit varje morgon han åkt igen. Fy Fabian vad bra jag har det egentligen.
Och efter jobbet idag ska han in till Stora Staden och köpa lampor till altanen. Hoppas att stormen ger sej så att vi (läs som vanligt Anders och pappa) får grejat lite med det imorgon!

Näpp, om jag skulle gjort oss lite frukost, tagit min skrutt och krypit upp i soffan framför Lotta på Bråkmakargatan. Hon är bäst! Hugo skrattar varje gång han ser avsnittet där hon klpper sönder sin tröja för att den "killar och sticks". 

Trevlig fredag! / En mycket utvilad Fia <3




Hugo myser i sin favoritstol. Med en macka i handen och hårspray i håret :)



  

Kommentarer
Postat av: Mickan

Ja fasen vilken storm! Kul att du är tillbaka fia!

2010-05-07 @ 14:36:58
URL: http://livetochhemtjnsten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0