Middagstips!

I en evighet har det legat ett såntdär torskpaket i frysen. Vad fasen gör
man med ett torskpaket? Jag gör väldigt, väldigt sällan (läs aldrig) fiskrätter. Förutom lax och fiskbullar då :)
Men igår bestämde jag mej! Nu skulle det bli fisk!
Googlade runt en stund efter fisksoppe-recept, men hittade inget som dög. Så jag körde på känsla!
Purjolök och röd paprika, i med tinad torsk och en bit tinad lax! Massa, massa salt och peppar!
Grädde och en stooor mängd sweet chili och sen småkoka länge.
I med körsbärstomater och räkor.
Det blev mer en gryta, så jag kokade ris till.
Superdupermegagott!!
Och så jävla enkelt.
Absolut inte sista gången det blir fiskgryta här!


Banankakan jag gjorde blev sådär. Alldeles för mastig för min del. Får letade vidare efter annat recept!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0