Middagstips!

Jag måste tipsa om en sviiingod och enkel laxrätt som jag blev tipsad om igår utav Johanna.

Du behöver (ungefär:))
Detta räckte till middag till mej, Anders och Hugo. Och lunchlåda till Anders och lunch till Hugo idag.

Lax - jag tog såndär frusen lax i bitar. 3 stycken.
Rödlök - 1 ungefär.
Matlagningsgrädde eller creme fraiche.
Spenat
- Johanna rekommenderade babyspenat, men det har jag aldrig hemma - så det fick bli såndär frusen spenat i bitar. 5 bitar kanske.
Tomat - Johanna rekommenderade körsbärstomater, men det hade jag inte heller :) Så en vanlig tomat tog jag.
Fetaost. Apetina fetaost finns alltid i vårt kylskåp! :)
Färsk pasta - men det går säkert lika bra med vanlig :)

Bryn rödlöken och stek sen laxen. Krydda med citronpeppar, salt och vitpeppar. Jag kryddade rätt rejält. Gillar inte när laxen smakar lax. Haha.
Dela laxen i bitar och på med matlagningsgrädde. Låt det gegga ihop sej lite. I med spenaten (som fått tina i micron :)), tomaten och fetaosten om du hackat i tärningar. 

Blanda i pastan eller ha den bredvid. Jag blandar alltid i den - men det är ju en smaksak!

Enkelt, snabbt, gott och ger väldigt lite disk. GILLAS!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0