Huset redo!

Igår var en såndär bra dag. En såndär bra dag som man bara mår bra av. Massa promenader med massa fina människor :) Som avslutades hos Birgitta och Kinn, med massa the och massa flum. Och after eight som höll på att smälta bort så jag bara var tvungen att äta upp dem :)


The house!

Såhär är det! Jag vann tvisten angående duschdörrarna! 1-0 till Fia. Dem kommer på plats inom snar framtid :)

Såhär är det också. På måndag är huset klart. Alltså klart. Klart som i klart. Klart som i färdigt. Klart som i redo för inflyttning. 
Så hade det inte bara vart så. Att besiktningsmännen har så otroligt mycket att göra. Så hade dem kunnat komma och besikta huset redan på måndag. Men nu är det inte så. Nu är det som så att besiktingsmännen har så otroligt mycket att göra, så mycket att dem tillochmed ville senarelägga våran besiktigt(!) så dem kan likförbannat inte komma innan den 1 oktober.
Så frånochmed nu kommer huset att stå där borta, helt klart. Och vi kommer att sitta här. Helt klara.

Såsåärdet! Men jag misstänker att vi överlever :)


Vitvarorna på plats! Ja, just det! Och handtagen med ju!


Ett lite annorlunda handfat :)




Toalett :)

Tvättstugan. Var helt hundra på att det skulle suttit ett skåp till vänster om fönstret. Men jag hade visst fel. (Ja, det kan faktiskt hända!) Men det misstänker jag att det kommer komma upp snaart! Annars är det ju liksom noll förvaring. 




Vårat sovrum med skjutgarderob.





Så jävla nära nu va!


I dag åker Anders till Värmland med jobbet. Dem ska dricka whiskey och fiska fiskar. Det gör dem varje år. Så nu kommer han vara borta enda till söndag. Och det är ju inte särskilt kul. Inte för mej iallafall.
Men jag ska ju jobba på lördag igen, så det går säkert fort!

Idag ska jag sätta mej och skriva en lista på vad vi behöver köpa på Ikea. Lite förvaringsgrejor och några hyllor. Och lite krims och krams. Såndär ni vet som man köper på Ikea. 


Nu blir det nyttighetsfrukost och Hem till gården. Underbara, underbara Hem till gården!  
 


Kommentarer
Postat av: emelie

JÄTTE FINT!! alldeles sådär vitt och fräscht! Köket blev också jätte bra! Å vad ni måste hänga på låset nu. Jäkla besiktningsgubbe, kom nu nu nu!! haha

Hoppas allt är bra annars och väntar med spänning på möblerade bilder:-)

2009-09-19 @ 15:36:30
URL: http://minabusungar.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh va roligt, äntligen, jag sa ju att det skulle gå undan;)

Du måste säga till om du vill ha flytthjälp, jag hjälper mer än gärna till:) Många kramar!

2009-09-20 @ 12:11:11
Postat av: Anonym

Det där är ju så snyggt så jag vill... jag vill... JAG VILL SPRINGA UT TILL MITT FULA KÖK OCH SLÅ SÖNDER ALLTIHOP MED SLÄGGA OCH SKYLLA PÅ INBROTT NÄR SAMBON KOMMER HEM...

2009-09-23 @ 11:09:37
URL: http://livetparanchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0