Detta jävla bygge.

Många som bygger sitt första hus, säger "Vi bygger det här som provhus." Och har sen planer på att sälja ch eventuellt gå med vinst, eller så tänker dem att med andra huset vet vad dem vill ha.
Jag undrar just om dem tänker så när dem väl är klara med sitt första hus.

Jag är så jävla glad att jag inte tänker så. Jag tänker, ALDRIG mer att jag ska bygga ett till nytt hus. För fy fan vad papper. Så jävla mycket papper och räkningar och oväntade utgifter. Det är helt sjukt!! Jag har önskat såå många gånger att vi hade köpt ett befintligt hus istället! 
Visst kommer det oväntade utgifter även vid "gamla" husköp. Klart att det gör. 

Det ska bli så otroligt skönt när det här är över. När man återgår till dem "vanliga" räkningarna. Och man hela tiden slipper ha ont i magen såfort det kommer ett kuvert från någonstans som låter dyrt. 


Så jäkla skönt att allting blir så bra, annars vet jag inte vad jag hade gjort nu. För det är faktiskt inte roligt längre.







Kommentarer
Postat av: Carolina

Vilken tur att det blir så himla fint erat hus då! Ser redan fram emot inbjudan till en fika stund =)



Bra att veta vem man skall fråga oxå när vi ska bygga hus ;)

2009-09-24 @ 14:55:03
URL: http://sjomanshustrun.blogg.se/
Postat av: Malin

Men det blir verkligen SKITSNYGGT!

2009-09-24 @ 15:42:42
URL: http://familjenmalin.blogg.se/
Postat av: emelie

SÅ tänker min M2B (Björn alltså). Han pratar om att man inte gör vinst innan 2:dra huset och vi får se hur länge vi ska bo där bla bla bla.

Vad fan vi har flängt runt överallt till och med i ett annat land, nu vill jag landa. Få huset byggt och bara njuta.

Så påminn mig när jag börjar svamla om ytterligare ett husbygge. Vi som inte ens börjat, bara på tomten då.

kram

2009-09-24 @ 18:53:27
URL: http://minabusungar.blogg.se/
Postat av: emelie

För mig funkar det både 9,10,16,17. JAG VILL PARTA lite och hämtmat är alltid gött:-)

Får prata ordentligt med Camilla och bestämma, fast om ni inte fått huset då kan det ju bli svårt om vi inte vet vart vi ska vara.. eller det löser sig alltid:-)

kram

2009-09-24 @ 22:20:47
URL: http://minabusungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0