Min Kaffeplanta och jag.

Ser ni vad det här är?





Japp. Det är en kaffeplanta. Ser ni att den lever? Den lever!
Jag fick henne utav Anders mamma när jag fyllde år den 1 maj. Så jag har lyckats hålla henne vid liv i över en månad. Det är rekord för mej. Jag vattnar henne och sköter henne som om hon vore mitt egna barn. Ja, nu brukar jag ju inte ställa Hugo i fönstret och ge honom lite vatten sisådär nångång i veckan. Men ni förstår vad jag menar. Och det är roligt! Det är roligt att se henne stå där och växa och bli glad när jag kommer med lite vatten. Hon är ju inte särskilt krävande, och sånt gillar jag. Jag känner tillochmed att jag nog skulle bli lite ledsen om min Kaffeplanta nu skulle gå och dö.  

Japp. Absolut att det är en hon!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

haha knäppgök =)

2009-06-13 @ 17:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0