Ytterligare en knäpp ide!

Ni kommer att tycka att jag är helt knasig. Jag vet det. För många utav er som läser min blogg, är så olik mej man bara kan bli. Men som jag sagt förr, det här är min blogg, och mina tankar.


För ett tag sen, hemma hos Malin, läste jag en tidning. I tidningen stod det om en tjej, kvinna, mamma, fru som kallade sej Anki. Hon hade, under ett år, bestämt sej för att införa köpstopp. Hon skulle inte köpa någonting annat än mat, mediciner och hygienartiklar. Självklart fick hon även köpa skor och kläder till barnen, men i första hand skulle hon försöka byta, låna eller köpa begagnat om det var något som hon verkligen behövde.

Och jag blev så jävla inspirerad! Mycket av det man köper är bara skit. Och man skulle verkligen, verkligen kunna överlevt utan. Vi handlar något otroligt mycket! För vems skull? För vår egen skull, eller för andras skull? Och hur bra är det egentligen för miljön?!

Jag hade verkligen velat försöka mej på det! Verkligen!

Men i husbyggartider känns det inte som det smartaste draget. Men kanske om ett år! Eller kanske rent ut av efter nyår? Återstår att se! 
Dem som vill peppa mej är mycket välkomna med sina kommentarer! :) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med om att det e en bra tanke, även om jag tror att jag själv inte hade klarat det. Får du för dig att försöka dig på detta så lovar jag att stötta dig! Och slå dig på fingrarna om du skulle försöka köpa något :)

2009-08-06 @ 16:11:44
Postat av: Moster Emma

Det där vcar från mig alltså..glömde skriva namn :)

2009-08-06 @ 16:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0