Data-förbud var en dålig ide!

Gick la sådär bra med data-förbud. Fast å andra sidan. Jag har fått gjort allt nödvändigt. Tvättat, röjt upp. Tagit emot Sotarn. Ojoj, säger jag bara! :)

Blir ju middag borta idag, så inga matförberedelser behövs göras heller.

Var borta vid huset innan. Snickarn har börjar lägga golven. Klädkammaren är klar! Han höll på med vårat sovrum när jag kom och störde.
Alla lister är uppsatta också. Eftersom vi har valt till en extra skiva i ytterväggarna, hm, fråga mej inte vad. Så stämmer det inte riktigt vid fönstrerna. Eftersom väggen är lite tjockare än "normalt". Så Snickarn har satt dit extra lister. Vilket jag tycker är mycket, mycket finare än vad som egentligen var tänkt. Man slipper liksom den där "lägenhetslooken". Så det är vi mycket nöjda med! Men!

Snickarn hade även satt sådana lister runt köksfönstret. Och det vet jag inte riktigt om jag gillade. Eftersom fönstret är så litet, så ser man bara listerna tycker jag. Plus då att kökskaklet ska gå runt hela fönstret. Hm. Ska fundera nu över helgen, men det lutar mot att jag ber honom ta ner listerna och sätta dit en smalare list.
Jag förstår att ni inte förstår någonting utav det här. Men behövde få skriva av mej :)





Ser nu också att det var evigeheter sen som jag lade upp några bilder på huset. Det har ju hänt massor. Det är helt färdigmålat nu! Kakelgubbarna kommer nästa vecka. Då kommer även alla dörrar komma upp! Mycket nu! Köket står ju i vardagsrummet och väntar, men det sätter han tydligen inte upp förrän det allra sista.

Babbelbabbel.

Nu är det helg!

Kommentarer
Postat av: Moster Emma

Härligt att höra att det går framåt med huset! Ska bli kul att komma ner och se det färdiga resultatet efter att ha hört om det så länge!

2009-08-28 @ 18:26:30
Postat av: carolina

Nä dataförbud är ju inget bra! Vad roligt att det händer saker med huset....och det är ju nu det sista allt roligt händer oxå kan jag tänka mig =) Mycket nyfiken på att se det sen.

Kram

2009-08-29 @ 11:26:57
URL: http://sjomanshustrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0