Personligt på hög nivå.

Jag bara måste, måste, engagera mej mer i mitt och Anders förhållande. Jag bara måste, måste, bli snällare. Och nöjdare. Jag bara måste bli nöjd!

Just nu lever jag och Anders som om vi vart gifta i 30 år. Det händer aldrig någonting utöver det vanliga. Samma visa varenda jävla dag. Vecka ut och vecka in. Vi tar varandra förgivet hela tiden. (Vilket jag iochförsej också tycker att man ska kunna när man är ihop och har familj tillsammans. Men någon måtta får det vara.)
Jag gnäller på honom jämt, för att vi har det så jävla tråkigt och att det aldrig händer någonting roligt. Men jag gör aldrig någonting åt det själv. Han jobbar mer än heltid, jag går hemma, ändå tycker jag att han borde engagera sej mer.

Jag är expert på att klaga på honom när jag tycker att han gör fel. Läs: Inte gör det på mitt sätt.
Jag är expert på att se allting han inte gör. Läs: Allting som jag har sagt till honom att göra, för att jag inte orkar själv.

Jag är värdelös på att ge komplimanger. Värdelös på att uppmuntra honom. Värdelös på att pussa och krama honom.
Säger han till mej, eller kritiserar mej på något sätt, får jag det alltid till att låta som om det är han som gjort fel. Oavsett vad.
Jag gör aldrig fel.


Och det som är så jävla sjukt. Så jävla sjukt. Är att vi egentligen har det så jävla bra.
Vi har Hugo. Världens mest underbaraste varelse. Som bara skrattar hela dagarna. Som upptäcker nya saker varenda dag. Som ger oss så mycket lycka. Som växer så det knakar. SOM ÄR FRISK! Som blir 7 månader imorgon.

Vi har ett hus. Ett nybyggt hus. Som blir klart om bara några veckor. Som vi har längtat.

Vi har jobb. Vi har kläder på oss. Och i garderoben! Vi har mat på bordet. Och i kylskåpet! Vi har pengar på sparkontot. Vi har pengar på Hugos sparkonto.
Vi har vänner. Massor med vänner som vi älskar. Jag har min underbara Malin som jag vet, skulle göra vadsomhelst för mej. (Nåja :)) Vi har våra familjer, våra släkter.


Ändå. Ändå! Gnäller jag. Ändå. Är jag inte nöjd. Jag ska ta mej fan bara ha och ha och ha. 

Jag gnällde på Anders igår och sa att han är en jävla egoist.

Vem fan är det som är egoist här egentligen?! Jo, jag. Och jag skäms.

Kommentarer
Postat av: Malin

Va fan! Ska du jobba nästa helg med? När ska vi ha "prata massa gojja, spela våra nya spel och låta gubbarna dricka whiskey kväll" då? Fredag?

Ja förstår precis vad du menar för övrigt - jag e precis likadan!!

Puss o kram

2009-08-24 @ 19:39:56
URL: http://familjenmalin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Stämmer skrämmande nog ganska så bra in på mig oxå!! Fy vilka sur...... vi är!! Skärpning!! Måste ses snart!! Kram

2009-08-25 @ 12:39:10
URL: http://lacamilla.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0