Kvälls-status!

Jag har tappat räkningen på hur många dagar som jag har vart sjuk nu. En vecka kanske? Hostar, nyser och har 
förbannat ont i halsen! Denna helgen har jag inte lagt mej efter elva en enda gång.
 Fast nuförtiden är vi ju uppe vid sju, om Lilleman får bestämma (och det får han ju såklart!), så det kanske inte är så jättekonstigt att man är trött heller. Vi har ju vart lyckligt lottade hittills, som har haft en son som gärna sovit till tio. Och då har man ju inget större behov av att lägga sej tidigt heller.
Men det har det som sagt blivit ändring på nu!

Det jag egentligen skulle ha sagt var:


Jag hatar att vara sjuk!


Och idag totalvägrar Hugo att somna. Vi var iväg en sväng till min mamma nu ikväll. Hon fick låna våran tv, då åskan tog hennes. I bilen så somnade såklart Hugo. Och nu är han helt klarvaken.
Och jag är såå trött och vill bara gå och lägga mej.
Jaja, det är så det är!

Idag har vi faktiskt inte gjort mycket alls. Jo! Anders har vart superduktig och målat klart ena gaveln på huset. Så nu har vi bara en långsida kvar att måla en gång till, och alla knutar och lister. Sen är det bannemej klart!
Jag och Hugo har mest suttit och retat ena Lillebror, när han har legat och vart bakfull i soffan.
Och så har vi hunnit med en promenad med Sarah och Wille.
Men sen har vi bannemej inte orkat med mer.

En riktig söndag, som min kompis Malin brukar säga :)

Näpp, nu ska Lilleman sova!

Vatten och smörgåsrån är riktigt, riktigt kul att leka med!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0